Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

11/20/2013

Mézes, magvas tallér

Azonnal levett a lábamról a Diana Receptek 33. kiadványában szereplő "Álomtallér". A szépségesen megpirult napraforgómagok a mézes-mázas tésztakorongok lágy ölén, éppen egy ilyenre is vágytam. A receptet kissé leegyszerűsítettem, mivel nagyiparban készítve nem akartam időhiányba keveredni. Az eredeti recept 10 centiméteres tallérokat mutat be ( 8 darabot ), én mini tallérokat készítettem ( 72 darab jött ki az alapreceptből ) az adventi naptáraimba és a bélpoklos hasunkba. :) Mit nekem időhiány...

Hozzávalók 72 kis koronghoz (minimuffin sütő formához):

Tésztához:
10 dkg cukor
20 dkg vaj
1 tojás
30 dkg finomliszt (BL55)

Töltelékhez:
10 dkg cukor
4 dkg méz
8,5 dkg tejszín
3,5 dkg vaj
15 dkg natúr napraforgómag

A tészta hozzávalóit egy tálba mérjük és jól összegyúrjuk.



A simára gyúrt tésztát cipóvá formázzuk és a hűtőbe tesszük fél órára - frissen tartó fóliába csomagolva. A pihentetett tésztát lisztezett nyújtódeszkán kb. 3 mm vastagságúra nyújtjuk és minimuffin sütő mélyedéseinek megfelelő méretű korongokat szúrunk ki belőle.


A minimuffin sütő forma 24 bemélyedést tartalmaz, ennek megfelelően három környi sütésre számíthatunk. 175 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt aranybarnára sütjük a tészta alapot. Ezalatt egy kis lábosban összefőzzük a cukrot, mézet, tejszínt, vajat.


Belekeverjük a napraforgó magot és félretesszük. A megsült tésztalapok tetejére 1-1 kiskanálnyi mézes-mázos napraforgómagot teszünk.


Visszatoljuk a sütőbe kb. 10 percre, ha nem pirul szépe, egy percre kapcsoljunk rá grill fokozatot is. Az eredeti recept végül felolvasztott tortabevonóba mártja a korongok alját - szép gondolat, de nekem most ez túl körülményes lett volna. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése